KLIK SINI KALAU MINAT

Thursday 25 October 2012

GEMUK, TENANG DER...

baby ni comel kan.. :)

Assalamualaikum w.b.t
Gemuk??? Berbadan besar?? Tembam?? Yess. Saya mengaku, saya sebahagian daripada mereka ini… weeiihhh.. ni nak cite.. memang lahhh, kalau org yang berbadan cenggini lagi2 wanita confirm mereka ni rendah diri, yang dh rendah makin rendah lagi.. sedih, rasa tersisih.. saya pun pernah rasa macam ni… and sampai sekarang kot.. tapi dulu memang tinggi perasaan macam tu.. tapi now, saya rasa perasaan tu dah xda lagi.. seriuss,, xda dahh.. ramai dah orang bg support..

Ramai perempuan berbadan besar, gemuk, chubby and so on berkata sedemikian, lelaki kalau gemuk xpelah ada jugak orang nak tapi perempuan?____________________________ (macam-macam yang didengar) SIAPA CAKAP WEIH?? See,, tgk jee saya, happy jeee , positif jeee.. pasal baju, weihh,, ada lahh weih baju utk orang yang berbadan besar.. orang berbadan besar ni kaya weihh.. bnyk duitt.. baju branded jeee.. ada brand kot.. saya? Biasa-biasa je skrg, still pakai ptptn lagi + duit mak ayah.. :D (peace)

Bohonglah kalau saya cakap saya xnk kurangkan berat bdn.. bukan kurus yee.. hanya mahu kurangkan berat badan sahaja.. bnyk dah produk yang saya gunakan.. alpha lah beta lah produk tu bagus,. Semua bagus,, tapi xbagus nyee penat sbb nk menahan keinginan.. ok, itu kelemahan saya… benda tu bukan murah.. makan beratus.. saya belum berkemampuan lagi.. nanti bila dah masuk alam pekerjaan saya beli lahh.. tapi sy hanya mahu kurangkan berat badan.. bukan kurus.. sebab kurus pun xelok (my lovely czn saya yang cakap) setakat dapat pakai baju lawa tapi kesihatan xok pun buat apa… dia cakap sebab dia kurus dan dia pun sakit.. sorry sayangg..

Tak payah nk borak panjang2, ni nak bgtaw kelebihan orang berbadan besar… special weihhh.. bersyukur sangat dikurniakan badan macam ni..  Alhamdulillah.

Yang pertama:
Bebas jalan sorang2.. even xda sapa nak temankan oleh kawan yang kononnya tetiba saja bz bila ajak keluar kan… bebas jalan sorang diri tanpa dibimbangi akan dikidnap.. yelahh, pengkidnap tu pun yakin tak yakin je,, mana taw dia piker kita boleh hempap dia.. atau mungkin mereka tidak larat untuk melarikan anda,, yelahh baru nk pegang bahu dah kene jerit.. ha.. hebat tak … :D

Yang kedua:

Kalau naik kereta.. confirm duk depan, sebelah driver kan.. saya macam nilah.. duduk depan bila naik teksi.. hahahah.. kawan2 duk belakang.. tapi bila naik kereta boyfren kawan, saya duk belakang lahh.. xkan lahh nk bagi diri ni kene pelangkung dengan kawan kott.. kann.. special takk. :D

Yang ketiga:
Bila seseorang sukakan kita, dah terang2 dia ikhlas sukakan kita, sebab kalau dah suka cemana sekalipun bentuk fizikal orang tu, sidia akan terima… tapi kene pandai jaga tingkah laku lahh yee.. if nak turunkan berat badan pun, jgn lah smpai kene cakap dekat boyfren.. buat senyap2 jee.. nnt jumpe mesti boyfren cakap “awak dah kurus cikit lah”, tu semangat tu,..  tak de lah macam orang yang dh kurus, beria nk kurus bila kene tegur dengan boyfren sebab cakap “awakk gemukk”.. bila pakwe dah mcm ni, sila bersiap sedia lahh yee..

Yang keempat:

Bagi yang gemuk dialam masih menuntut ilmu, xpayah nk pk surat wangi2 lah, coklat bagai, secret admire, stalk fb bagai tu kan.. tumpuan confirm kat pembelajaran jee.. no gngguan, kredit pon jimat weih… tepon ibu ayah (ni macam saya) hahahah.. tak payah nk pk sedih2, putus cinta, tejun bngunan lah bagai, minum clorok ke.. xpayah… nnt dah keje, ada pendapatan baru boleh g slimming center sana, buat make over kat sana.. senang kann.. belajar, keje bagus, kumpul duit.. senanggg..

Yang kelima:
Comel.. ibu saya cakap saya comel.. seriuss comel lahh weihh.. byangkan macam ni…

Lelaki gemuk+perempuan gemuk= (serius comel je jalan berdua sambil pimpin anak)

Lelaki kurus+perempuan gemuk=(masih diperingkat comel)

Lelaki gemuk+perempuan kurus=(masih diperingkat comel)

Lelaki kurus+perempuan kurus=(errrrrrrrrrrrrrrr)


Banyak lagi kelebihannya orang bebadan besar ni.. bukan saiz badan yang jadi ukuran, yang penting hati budi lahhh.. anda mungkin menjadi kegilaan orang ramai kerana sifat yang ada pada anda.. siapa tahu kan..

Soooooo,,,, pada yang rasa badan anda tu gemuk, mohon jgnlah terlalu obsess dengan kurus… xsalah nk kurus, tapi berpada lahhh.. yang berbadan macam saya, give me five… saya taknak kurus.. tapi saya hanya mahu kurangkan berat badan.. itu sahaja..

Walauapapun, tetap bersyukurlah pada Sang Pencipta.. dah sebaik2 mahluk Dia ciptakan kita… bersyukur kerana kita dilahirkan sempurna dimata orang yang menyayangi kita.. ibu ayah kita.. keluarga kita.. terima kekurangan sebagai kelebihan..



p/s: saya pun nak cari pasangan hidup yang berbadan besar.. :D comell lahh .. entry ni saya buat bukan kerana saya jeles sebb orang lain kurus ke apa kee.. saya buat hanya untuk memberikan pandangan.. hak individu.. saya hormat.. so hormat lah saya jugak dalam memberikan pandangan... mohon faham.. sekiranya ada yang terasa.. mohon maaf.. selamat beramal..




1 comment:

  1. Artikel bagus gan !!

    blog agan sudah saya follow, jika berkenan mohon followback !

    http://kdablog-tutor.blogspot.com

    ReplyDelete